• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » 7 zásad, jak oslovit generaci Z

7 zásad, jak oslovit generaci Z

8.9.2016 admin Digital
Přečtete za 3 minuty

Generace Z pomalu dospívá a stává se velice početnou perspektivní cílovou skupinou. Je na čase uvědomit si, čím se liší od generace Y a naučit se s nimi správně pracovat.

Ještě do nedávna se v souvislosti s mladou cílovou skupinou kolem 18 – 34 let mluvilo zejména o generaci Y neboli o mileniálech. Jenže život jde dál a do věku 18 – 21 se dostávají narození mezi léty 1995 – 2010. Souhrnně se jim říká generace Z. Někdy zkráceně gen Z, případně internetová generace.

Myslí i jednají trochu jinak než jejich předchůdci, což sebou automaticky nese změny také v komunikaci směrem k nim, jako k potenciálním zákazníkům. Možná tito mlaďoši mezi vaše zákazníky ještě ani nepatří. Nebo si vaše produkty nemohou dovolit, protože ještě žijí s rodiči, kteří zatím rozhodují o větších investicích. V tomto ohledu je ale potřeba myslet na budoucnost.

Jak velký je rozdíl mezi Y a Z?

I když mají tyto generace mnoho společného a myslí podobně, jsou i oblasti, kde se zásadně rozcházejí. Mileniálové například vyrůstali s počítači a mobily a jsou běžně schopní fungovat se dvěma obrazovkami. U jejich mladších bratrů je to ale až 5 obrazovek, které běžně využívají.

Generace Y je stále zvyklá komunikovat prostřednictvím textu, i když masivně online. Jejich nástupci upřednostňují obrázky a komunikaci prostřednictvím videí.

Mileniálové hodili opatrnost za hlavu a často na sociálních sítích sdíleli v podstatě celý svůj život. Šli po hlavě do všeho nového, co internet nabízel. Generace Z se, zdá se, poučila a preferují soukromí. Vítězí u nich „dočasné“ sociální sítě jako například Snapchat, kde příspěvky dlouhodobě ani nezůstávají.

Založeno na výsledcích průzkumu společnosti Sparksandhoney.com.

Založeno na výsledcích průzkumu společnosti Sparksandhoney.com.

Pochopení těchto, na první pohled, nepatrných rozdílů může značkám a obchodníkům přinést užitek minimálně v podobě lépe cílených kampaní:

  1. Obrázkový obsah

Vyrůstali ve světě videoher, YouTube videí a televize, která produkuje výhradně vizuální vjemy. Není tedy divu, že SMSkující gen Y je pro ně už tak trochu stará škola. Většina emocí i komunikace dnes již jde vyjádřit pomocí gifů a nejrůznějších smajlíků.

Zamyslete se nad propracovanější tvorbou vizuálního obsahu. Emotikony, obrázky, gify, koláže, infografika, to vše mluví samo za sebe a bez zbytečných slohovek.

  1. Hlavně krátce

Generace Z vám věnuje přibližně 8 sekund svého času. Americké Centrum pro kontrolu nemocí a prevenci zveřejnilo výzkum, že až 11% této mladé generace trpí poruchou ADAH. Je pro ně tedy velmi náročné vůbec udržet pozornost. Proto by vaše nadpisy měly být jasné a text velice krátký a srozumitelný.

  1. Buďte skuteční, vsaďte na upřímnost

Podle průzkumu z roku 2015 společnosti Deep Focus tato internetová generace chce v reklamách a kampaních vidět „skutečné“ lidi na místo celebrit až 2x více než mileniálové (63% vs. 37%).

Místo hledání populární tváře tedy zvažte spíše dlouhodobou spolupráci s brand ambasadory influencery. V ideálním případě ve stejném věku jako je vaše cílová skupina.

Nemusíte být na všech sociálních sítích, ale pokud chcete cílit na generaci Z, určitě vyzkoušejte Instagram Sotries nebo Snapchat.

Nemusíte být na všech sociálních sítích, ale pokud chcete cílit na generaci Z, určitě vyzkoušejte Instagram Sotries nebo Snapchat.

  1. Vsaďte na video

Generace Z sleduje na mobilu video 2x více než jakákoli jiná cílová skupina. Opět se soustřeďte na krátké, výstižné formáty. Ideální délka jednoho video příspěvku je 8 – 10 sekund. Nemusíte být na všech sociálních sítích, ale pokud chcete cílit na generaci Z, určitě vyzkoušejte Instagram Sotries nebo Snapchat.

  1. Nepodceňujte společenskou odpovědnost

Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, „mlaďoši Z“ mají více společenského odpovědnosti více než kterákoli jiná generace. Chtějí se zapojit do charity, pomáhat. Obdivují firmy, které mají stejné hodnoty a záleží jim na společnosti. Nebojte se do své obchodní strategie zapojit také CSR aktivity.

  1. Spolupracujte se svým publikem

Zatímco mileniálové ocenili pasivnější sdílení obsahu skrze sociální sítě, ti mladší chtějí obsah rovnou vytvářet. Dopřejte jim to. Zapojte mladé do svých kampaní. Podpořte je a spolupracujte s nimi na vytváření obsahu.

  1. Zodpovědná komunikace

Můžete vytvořit kontroverzní, kreativní a odvážnou kampaň. Mějte ale na paměti, že velká část Generace Z jsou vlastně ještě děti. A s tím by si značky neměly jen tak zahrávat. Většina této cílové skupiny má stále ještě věk daleko pod 18, což znamená zvýšenou pozornost při tvorbě kampaní. Některé značky cílit na děti nesmí, jiné se musí striktně držet interních i zákonem daných jasných pravidel.

Generace Z je inteligentní, hlasitá, pozitivně naladěná, velmi rozmanitá a vlivná. Buďte připravení na setkání s nimi jako s plnohodnotnými zákazníky.

Ambasador Influencer Inovace Marketing Snapchat Trendy

Předchozí článek

Internet slyší i jednotlivce

Následující článek

AMP: Když na rychlosti záleží

admin

Sdílejte:

Máte v mobilu nástěnku...

10.11.2016 0

Starší sociální síť, která...

5.8.2016 0

Rychle a poutavě –...

18.8.2016 0

Nekrmte Trolla!

30.3.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us