• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » AMP: Když na rychlosti záleží

AMP: Když na rychlosti záleží

19.9.2016 admin Digital
Přečtete za 1 minutu

Když se vaše stránka na mobilním zařízení nenačte za tři sekundy, polovina návštěvníků to jednoduše vzdá a jde jinam. To tvrdí čerstvá studie společnosti Google. Pokud se polovině návštěvníků nezobrazí reklama, přichází o příjem nejen vydavatel, ale i provozovatel reklamního systému, například právě Google. Co se s tím dá dělat?

Kromě návrhů na optimalizaci vlastních webových stránek, které si můžete nechat bezplatně vygenerovat v nástroji PageSpeed Insights, inicioval Google projekt Accelerated Mobile Pages, zkráceně AMP.

Zrychlené mobilní stránky

V principu se AMP hodně blíží Facebook Instant Articles, jde o sadu restriktivních pravidel pro psaní zdrojového kódu stránky, která ve svém důsledku vede k jednoduššímu kódu a rychlejšímu načítání. V praxi to funguje tak, že redakční systém webu vytváří ke každému článku také AMP alternativu, většinou s koncovkou /amp za adresou článku.


Jak AMP stránky vypadají? Zkuste si přepnout tento článek na verzi AMP

http://www.offrecord.cz/digital/amp-kdyz-na-rychlosti-zalezi/amp/


Co se designu týče, není to nic extra, ale nezapomeňte, že jde o rychlost. Navíc AMP verze je určena pro zobrazení na poměrně malém displeji mobilního zařízení. Cílem je zobrazit text článku, obrázky, základní navigační prvky a případné reklamní pozice, nic víc.

Samotné nasazení AMP probíhá nejčastěji na úrovni CMS, podobně jako u Instant Articles. Pro oblíbený WordPress už existuje plug-in. Jeho nastavení sice není úplně triviální, ale funguje spolehlivě.

Správnou strukturu kódu můžete ověřit validátorem, případně zjistit aktuální stav v indexu Google v rámci zvláštní sekce Search Console.

Návštěvy AMP stránek najdete v Google Analytics, ale předtím je potřeba implementovat speciální verzi sledovacího kódu.

Kde na AMP narazíte?

Na rozdíl od Instant Articles nejsou AMP omezeny na jednu platformu. Zatím se setkáte s AMP stránkami zejména v mobilním vyhledávání Google, ale projekt je vyvíjen jako otevřený software. Kdokoli se může rozhodnout zobrazovat AMP variantu stránek, pokud je k dispozici.

Pokud vás zajímá víc, podívejte se na časté dotazy projektu AMP. Nakonec ještě dva zajímavé poznatky ze zmíněné studie Google:

  • Průměrná mobilní stránka se v síti 3G zobrazí za 19 sekund – pamatujete, co udělá do tří sekund polovina návštěvníků?
  • Stránky, které se načtou do pěti vteřin, vykazují oproti těm průměrným dvojnásobný zisk z mobilní reklamy.

Content Digital Inovace Obsah

Předchozí článek

7 zásad, jak oslovit generaci Z

Následující článek

Atlas českých trollů, díl druhý

admin

Sdílejte:

Online návod na Twitter...

20.4.2016 0

Poznejte dobře svou cílovou...

28.7.2016 0

Atlas českých trollů, díl...

20.9.2016 0

Zachrání vám reputaci placení...

17.5.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2025. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us