• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Focus » Vliv CSR na reputaci firem

Vliv CSR na reputaci firem

12.8.2016 admin Focus
Přečtete za 2 minuty

Máte představu, jak firemní reputaci ovlivňují investice do společenské odpovědnosti? Přečtěte si, proč bez CSR není možné vybudovat seriózní image firmy ani udržet zákazníky spokojené.

Opuštění „profit only“ přístupu je trendem firemní komunikace. Koncept společenské odpovědnosti ale nový není. Aktivity tohoto typu se začaly objevovat již v 90. letech.

Ačkoli je stát přímo nevyžaduje, na důležitosti jim to nic neubírá. Vyvažují totiž jednosměrné zaměření firmy na zisk a oplácí tak své komunitě možnost podnikat.

Jaké jsou oblasti CSR

Tak například environmetální témata se mezi ty nejznámější zařadila již dávno, a to nejen kvůli kauzám jako je hořící halda na Ostravsku. Často jde o věci každodenního ražení, jako je třídění odpadu nebo city logistiku.

Novinkou nejsou ani takzvané ekonomické dopady chování firem. K jejich dodržování se dnes již nezavazují pouze korporace, ale také střední podniky. Řekli byste, že i včasné placení faktur nebo inovace patří do ekonomické oblasti CSR?

Zařadit zde můžeme vše, co se týká dodržování platných zákonů, etických standardů podnikání nebo fungování managementu.

Nechybí ani sociální témata, která se věnují rovným příležitostem, pracovním podmínkám zaměstnanců ale i sociální integraci nebo vzdělávání.

Pozitivní dopad na reputaci firmy

Také nadstandartní péče o zaměstnance hraje poslední dobou v oblasti CSR významnou roli. Pokud je aplikována správně, dokáže firmě přinést loajalitu i finanční úsporu.

Jedním krokem tak firma získá výkonnější zaměstnance, stane se vyhledávaným zaměstnavatelem a zlepší své jméno. Daleko efektivnější totiž je udržet si své zaměstnance, než pokaždé školit nové.

Jednoduše řečeno, dlouhodobé investice do CSR mají pozitivní dopad na reputaci firmy. Také světový průzkum FleishmanHillard odhalil, že v roce 2015 tvořila komunikace CSR aktivit zhruba 18 % výsledné image v očích zákazníků, obchodních partnerů i společnosti jako celku.

Díky výzkumu fenoménu „Autenticity gap“ se navíc potvrdilo, že očekávání zákazníků ohledně dobročinných aktivit korporátních firem stále roste. Dá se tedy předpokládat, že dopad CSR na reputaci bude stále významnější.

Authenticity gap - očekávání vs. reálná zkušenost

Authenticity gap – očekávání vs. reálná zkušenost

Sociální média způsobila změnu

Vliv sociálních médií poskytuje neomezený přístup k informacím, díky čemuž jsou mladí zákazníci informovaní víc, než kdy dříve. Hrají tak důležitější roli při utváření dobré pověsti společnosti.

Komunikace mezi firmou a zákazníkem je také daleko rychlejší i mediálně relevantnější. Rychle poškozené jméno firmy se ale napravuje i desítky let.

Jednorázová povinnost nebo dlouhodobý postoj?

Čeští podnikatelé občas stále chápou společenskou odpovědnost spíše jako nepříjemnou povinnost, která skončí u sponzorského daru nebo jednorázové akce.

Z loňského výzkumu společnosti Aflac ale vyplývá, že více než 4 z 5 respondentů raději utratí své peníze u společnosti, která se dobrovolnické činnosti věnuje dlouhodobě i v době, kdy není zcela potřeba.

Podle průzkumu také více jak 77 procent dotázaných potvrdilo, že vedle výše platu a flexibilní pracovní doby si pro svoje zaměstnání raději vyberou firmu, která má transparentní etický kodex.

To je realita, která nám jasně sděluje, že CSR se je potřeba věnovat dlouhodobě a ve všech oblastech, které zahrnuje.

 

CSR FleishmanHillard Love brand Průzkum

Předchozí článek

Co když vám zákazníci nevěří?

Následující článek

Přidaná hodnota pro zákazníky a reputace firmy

admin

Sdílejte:

TOP čeští blogeři

8.7.2016 0

Co když vám zákazníci...

11.8.2016 0

Obsahový marketing pod lupou

9.6.2016 0

Inovace ve světě Public...

17.5.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us