• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » Internet slyší i jednotlivce

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 admin Digital
Přečtete za 2 minuty

Ve světě médií a komunikace dávno neplatí, že slyšet jsou pouze velké organizace nebo skupinky aktivistů. Svou váhu má také element jednotlivce, který má svůj hlas a pokud má jeho sdělení ucelenou formu, může být internetovým světem vyslyšen. Dokazuje to případ aplikace I SEA a jednoho otevřeného dopisu.

Internet je plný haterů, trollů a dalších křiklounů, kteří se neustále snaží házet špínu na firmy, značky i jednotlivce. Často jsou to individua, která se vyžívají v šíření negativní energie všude kolem sebe. Za kritikou stojí ale také oprávněně rozhořčení uživatelé. Nevidí jiné možnosti, než své rozčarování sdílet dál a doufat, že něco změní.

V téhle kategorii mají své zvláštní místo lidé, kteří jsou naštvaní. Zároveň ale mají na své straně dostatečně dobré argumentační prostředky (a v případě aplikace I SEA i dost dobré renomé), čímž zvyšují šanci na to, že je někdo uslyší.

Začalo to dobrým úmyslem

Aplikaci I SEA vytvořila-nevytvořila Grey for Good, sekce agentury Grey Group Asia zaměřující se na filantropii. Aplikace měla fungovat poměrně prostě. Lidé by mohli zkoumat satelitní snímky Středozemního moře, nacházet ztracené lodě uprchlíků a podat zprávu o jejich pozici neziskovce MOAS. Ta by je zachránila před strádáním na moři a možným utonutím.

Za touto myšlenkou se skrývá několik ošemetných „ale“. Aplikace nikdy nefungovala a je otázka, zda měla nebo vůbec mohla fungovat. Grey for Good ale tento fakt (alespoň podle řady kritiků) tak trochu pozapomněla dostatečně hlasitě zmínit, takže výhru bronzové medaile v Cannes Lions mnozí brali jako neférovou a podvodnou. Podle oficiálního stanoviska v MOAS sice věděli, že Grey for Good něco chystá, ale už nevěděli, že appka přináší neaktuální snímky, tudíž ve skutečnosti nikdo nikoho zachraňovat nemůže.

Mikrostránka ke stažení aplikace I SEA

Mikrostránka ke stažení aplikace I SEA

Otevřený dopis, který rozvířil vody

Některé z těchto a mnoha dalších „ale“ bylo pravděpodobně pomyslnou poslední kapkou pro Aliho Bullocka, profesionála s 15letou zkušeností z oblasti sociálních médií a komunikace. Na svém profilu na LinkedIn zveřejnil hodně rozzlobený otevřený dopis o tom, proč by si nikdy nenajal agenturu Grey.

Z textu je znát autorův vztek i znechucení. Přesto ale nemáte pocit, že by si stěžoval neoprávněně, nebo že by dokonce sklouzával na stranu ukřičených haterů. Naopak, dopis vzbuzuje dojem, že pisatel má pravdu a poukazuje na něco, co by se nemělo jen tak zamést pod koberec. Těžko říct, zda za tímhle pocitem stojí spíše renomé pana Bullocka, podpořené řadou zvučných jmen v jeho CV, nebo způsob, jakým v textu představuje fakta a své názory na ně.

Nutno podotknout, že tento otevřený dopis rozhodně nebyl spouštěčem mediálního rozruchu kolem I SEA. Ali Bullock jej publikoval až několik dní poté co se diskuze v médiích rozhořely naplno. Na druhou stranu, řada médií na začátku července citovala právě tento otevřený dopis v těsné spojitosti se zprávou, že Grey for Good vrací ocenění Cannes Lions.

A závěr příběhu?

Ocenění bylo vráceno, video case study k aplikaci staženo z Youtube, většina blog postů či tiskových zpráv agentury Grey k tomuto tématu postupně v tichosti smazána z internetu. Nakonec i Alastair Bullock smazal otevřený dopis ze svého LinkedIn profilu. Text je ale stále dostupný na webu Social Samosa.

Fakt, že originální text autor po nějaké době smazal, svědčí o jedné věci – že chtěl opravdu něco změnit a donutit určité lidi, aby se nad sebou zamysleli. A poté co toho dosáhl, už nebyl důvod dál ponechávat text zveřejněný.

Aplikace Digital Komunikace

Předchozí článek

Rychle a poutavě – Instant Articles mění způsob tvorby obsahu na Facebooku

Následující článek

7 zásad, jak oslovit generaci Z

admin

Sdílejte:

Co aktuálně baví celý...

9.8.2016 0

5 důvodů, proč je...

4.4.2016 0

Atlas českých trollů

9.8.2016 0

Video má zelenou

30.11.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2025. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us