• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » Nekrmte Trolla!

Nekrmte Trolla!

30.3.2016 admin Digital
Přečtete za 2 minuty

Spravujete firemní sociální sítě? Pak Vás čas od času možná zamrazí při zaslechnutí slova troll. Z pohádkové postavy nepříliš bystrého obra se stal fenomén internetu, kterému se vyplatí věnovat pozornost. Nikdy totiž nevíte, kdy se některý vrhne právě na vás.

Poznej svého protivníka

Online prostředí poskytuje neomezený prostor, kde existuje hned několik druhů trollů. Pro dnešek vynecháme jednotlivé odnože, kam patří například slavní „grammar nazis“, herní trollové či agresoři oddávající se kyberšikaně, a podíváme se blíže na nejběžnějšího trolla – vtipálka.

Takový vtipálek hledá ve vodách internetu prostředek, jak si zkrátit dlouhou chvíli a uchlácholit své ego. Anonymní online prostředí mu umožňuje měnit identitu podle potřeby a zároveň odstraňuje běžné bariéry interpersonální komunikace. Mizí ostýchavost, etiketa i zpětná vazba v podobě mimiky, gestikulace a tónu hlasu. Zatímco vy komunikujete za firmu či známou osobnost a musíte se držet základních pravidel slušnosti nebo filozofie firmy, trollí konverzaci neomezuje prakticky nic. Aby dosáhl svého cíle – udělal z vás hlupáka – může urážet, zesměšňovat, fabulovat i převracet fakta.

První promyslet, až potom postovat

Jak se s tímto nerovným bojem vypořádat? V první řadě trollům nedejte příležitost. Zvažte každé slovo, které vypustíte na svůj profil. Dá se příspěvek vyložit i jinak, než chcete? Zavání dvojsmyslem? Odporuje některému z dřívějších příspěvků? Změňte ho. Trollové čekají na jakoukoli záminku, aby mohli spustit svůj, mnohdy synchronizovaný, útok.

Nekrmte trolla

Nekrmit, prosím!

Když už se některý objeví, řiďte se základní radou: Nekrmte trolly! Tyto bytosti přímo lační po vaší pozornosti. Chtějí vás vyprovokovat k diskuzi, ve které nebudete mít šanci. Zesměšňuje vaše příspěvky? Nevšímejte si ho, bez vaší reakce jej to za chvíli přestane bavit. Používá vulgarismy? Takového už se vyplatí upozornit, nebo skrýt jeho příspěvky. I zablokování trolla může zafungovat, jen pozor na jeho vracení se pod novou identitou.

Nehrajte si na neomylné

Pokud vás ale troll nachytá na vlastní chybě či zkresleném tvrzení, nesnažte se diskuzi obrátit ve svůj prospěch. Tato předem prohraná bitva by jen zhoršila důsledky situace a nalákala další trolly. S pokorou raději připusťte svůj omyl. Zkuste ukázat, že se neberete tak moc vážně. Tím výrazně oslabíte jejich zájem o další diskuzi.

Nic nemazat

Možná, že vás napadlo i zdánlivě rychlé řešení – smazat diskuzi, zrušit akci nebo celou stránku. I na tuto variantu raději zapomeňte. Trollům sice vezmete hřiště, kde tak rádi dováděli, potvrdíte tím však jejich vítezství. Neexistuje totiž pro trolla větší potěšení, než když oběť jejich útoku podlehne. Váš útěk ze scény navíc nezůstane bez povšimnutí trollovacích fór, a zapíšete se tak do historie jako snadná kořist.

Trolly zkrátka nepodceňujte a přemýšlejte nad vším, co dáváte na své sociální sítě. Ale berte je s nadhledem. Chtějí si totiž hlavně hrát.

Digital Krizová komunikace Sociální sítě Troll

Následující článek

Máte Snapchat?

admin

Sdílejte:

Máte v mobilu nástěnku...

10.11.2016 0

Máte Snapchat?

30.3.2016 0

5 důvodů, proč je...

4.4.2016 0

Online návod na Twitter...

20.4.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2025. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us