• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Focus » Obsahový marketing pod lupou

Obsahový marketing pod lupou

9.6.2016 admin Focus
Přečtete za 1 minutu

Obsahový marketing, nebo též content marketing, je tak trochu staronový způsob komunikace. Velké firmy vydávaly své vlastní časopisy a interní periodika už od konce 19. století. Skutečný boom ale obsahový marketing zažívá v dnešní době rychlých informací.

Princip zůstává stále stejný. Jde o to, podělit se se stávajícími a potenciálními zákazníky (případně ještě širší cílovou skupinou) o zajímavý obsah, který zaujme a má pro spotřebitele skutečný přínos. Cílem této formy komunikace je posílení povědomí o značce a budování vztahu zákazníků ke značce. V ideálním případě také ovlivnění a zaujetí skupiny lidí, kteří na daný obsah narazí spíše náhodně.

Ujasnění pojmů

Americký Content Marketing Institute definuje obsahový marketing jako „přístup strategického marketingu zaměřený na tvorbu a distribuci hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu, který má za úkol zaujmout a udržet jasně definovanou skupinu.“ V této definici jsou nejdůležitější slova „hodnotný“ a „relevantní“. Tvoří totiž rozdíl mezi obsahovým marketingem a jakýmkoliv jiným způsobem komunikace, který má za úkol cokoliv prodávat – značku, firmu či produkt.

Dobře zvládnutý obsahový marketing dokáže lidem nabídnout přidanou hodnotu. Ne jen mechanicky tvořené reklamní texty a slogany. Prostřednictvím této komunikace mají firmy možnost používat klasické nástroje jako je story telling a zároveň příběh zasadit do širšího kontextu. Podívat na určitá témata s odstupem.

Firmy ale ocení i další benefity. Mají možnost vlastnit své „médium“, plně kontrolovat jeho obsah, do jisté míry mají i tvůrčí svobodu. Nemusí se spoléhat výhradně na nákup prostoru v médiích nebo na dobrou vůli novinářů. Tento druh komunikace navíc může generovat další odezvy od zákazníků, jejich zapojení a získávání zpětné vazby.

Pro zákazníka je příjemnější a citlivější přečíst si článek na téma, které ho zajímá a až na konci zjistit, jaká společnost za ním (nebo za celým projektem) stojí, než vidět logo a produkty značky na každém kroku.

V konečném důsledku komunikace zaměřená na obsah funguje jako svěží závan vzduchu ve strnule tradičních komunikačních strategiích.

Content Marketing Obsah

Předchozí článek

Síla světových contentových kampaní

Následující článek

Posuňte svůj obsah a texty na vyšší level!

admin

Sdílejte:

Jak si stojí PR...

17.5.2016 0

Jak udržet funkční spolupráci...

13.7.2016 0

TOP čeští blogeři

8.7.2016 0

Síla světových contentových kampaní

7.6.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us