• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Focus » Najdi rozdíl! Content marketing versus tradiční PR

Najdi rozdíl! Content marketing versus tradiční PR

14.6.2016 admin Focus
Přečtete za 3 minuty

Víte, jak se obsahový marketing liší od klasického PR? Pomůžeme vám zorientovat se a poradíme, kdy a jak content marketing efektivně využívat.

Stejný cíl, několik cest

Obě oblasti mají společný cíl. Tradiční PR i content marketing se snaží přitáhnout návštěvy či nákupy, zvýšit zájem o produkty nebo značku samotnou. Budovat její dobrou pověst v očích zákazníků. Rozdílné jsou však cesty, které ke splnění vytýčených cílů vedou.

V PR je běžné budování dobrých vztahů s novináři, případně s influencery jako jsou blogeři a vlogeři. Právě oni představují prostředek, jakým světu naše plány sdělujeme.

U content marketingu informace ale sdělujeme sami, prostřednictvím mnohačetných kanálů. Patřit sem mohou webové a blogové stránky, sociální sítě, videa a další způsoby komunikace se zákazníky.

Jiné jsou i informace, které sdělujeme. Zatímco v oboru tradičního PR komunikujeme témata, která chceme my dostat do povědomí veřejnosti, u content marketingu je tomu přesně naopak. Content marketing se totiž snaží odpovědět na to, co potenciální zákazníci hledají, co je zajímá a co si sami chtějí přečíst. Tím, že jim tyto informace nabídneme v přehledné a ucelené formě, získáváme kromě vysokého počtu návštěv to nejcennější – jejich čas a důvěru ke značce.

Jeden příklad za všechny

Aby byla pozice content marketingu ještě pochopitelnější, uvedeme praktický příklad prodejce kuchyňských elektrospotřebičů. Prodejci se pomocí tradičního PR podařilo do médií dostat informaci o nové řadě multifunkčních robotů, které hospodyňkám pomohou se zpracováním letní sklizně.

Hospodyňka, potenciální zákaznice, si tuto informaci přečetla v novinách a napadlo ji, že letošní úroda jahod letos vypadá opravdu slibně. Začne pátrat, co by s tolika jahodami mohla udělat – jak se vlastně zavařuje? A jak se dělá zmrzlina?

Během hledání narazí na blog prodejce oněch robotů, kde najde přehledně uspořádané recepty, jak zpracovat sezonní ovoce. Video s postupem přípravy jahodového džemu ji zaujme natolik, že se rozhodne jej také připravit.

Navíc s tím novým robotem to šlo kuchařce na videu opravdu snadno, a tak velmi ráda klikne na odkaz vedoucí na stránky výrobce, kde je detailně popsán přístroj a jeho výhody. V tento moment už je potenciální zákaznice jen krůček od toho, aby se stala skutečnou zákaznicí.

Nikdo ji přitom nepřesvědčoval o kvalitě daného přístroje a jeho výhodách oproti konkurenci. Neviděla žádnou televizní reklamu a nemusel ji přesvědčovat ani promotér v supermarketu. Pouze ve vhodnou chvíli dostala odpověď, kterou potřebovala.

Variant content marketingu může být samozřejmě mnohem více, klíčový je ale právě moment poskytnutí relevantní informace člověku, který je hledá. V ideálním případě, jak bylo uvedeno výše, funguje content marketing synergicky s PR. Může však zaujímat mnohem širší pole zájmu potenciálních zákazníků.

hands putting fresh strawberries in blender cup. selective focus. toned image

Po čem zákazníci touží?

Pokud si lámete hlavu s tím, jak zjistit, co vaše zákazníky zajímá, určitě nevynechejte Google AdWords. Pomoci vám mohou také časté dotazy mezi uživateli na profilech vašich sociálních sítí. Zejména v zahraničí je velmi populární portál Quora, kde uživatelé pokládají otázky na vše, co je napadne, a další uživatelé jim odpovídají. Pokud svou firmu najdete někde mezi dotazy, měl by to být silný podnět k zapracování na vašem content marketingu.

Jestliže se rozhodnete content marketing zapracovat do své strategie, nezapomínejte na to, že obsah musí být poutavý především pro zákazníky. Zapomeňte na ohraná klišé o prvotřídní kvalitě, vyhněte se rozvleklosti a dejte jim to, po čem touží – jasné a relevantní informace. Podpoříte-li svůj obsahový výtvor dobře mířeným PR, odměnou vám bude řada věrných zákazníků.

Content Marketing Obsah PR Public relations

Předchozí článek

Čím žije světový content marketing?

Následující článek

TOP čeští blogeři

admin

Sdílejte:

Obsahový marketing pod lupou

9.6.2016 0

Jak si stojí PR...

17.5.2016 0

Tisková zpráva je mrtvá...

19.5.2016 0

Co když vám zákazníci...

11.8.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2025. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us