• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » Poznejte dobře svou cílovou skupinu

Poznejte dobře svou cílovou skupinu

28.7.2016 admin Digital
Přečtete za 2 minuty

Slovní spojení zmiňované velmi často – klienty, kolegy, nadřízenými. Máte ale opravdu jasno v tom, kdo je vaše cílová skupina a jak ji nejlépe oslovit?

Váš vysněný zákazník

Cílová skupina je podrobně specifikovaný okruh lidí, který chcete oslovit svou komunikační kampaní. Jsou to všichni, komu chcete prodávat produkty, ať už své nebo vašich klientů. Ten, koho chcete zaujmout. Běžně se setkáte i s anglickým označením Target audience nebo Target group.

Jak cílovou skupinu definovat co nejpodrobněji?

Když rozjíždíte nový projekt, stanovení cílové skupiny by mělo být naprostým základem. Hned v úvodu byste si měli položit otázky jako: Kdo by měl být náš zákazník? Jaké jsou jeho potřeby? Co ho zajímá? Kde hledá informace? Podle čeho se rozhoduje?

Rozdělit spotřebitele do cílových skupin pomůže segmentace podle následujících 4 faktorů. Zohledňovat můžete pouze některé z nich nebo všechny. Záleží na vás, jak úzce potřebujete cílovou skupinu specifikovat.

Demografie

Zjistěte si základní kritéria jako pohlaví, věk, vzdělání, povolání, národnost, ale i příjmy nebo třeba počet členů v domácnosti a podobně.

Tyto údaje se určují poměrně snadno a o lidech vypovídají mnohé. Mohou definovat přání i potřeby spotřebitelů. Je jasné, že 15 letá slečna má jiné touhy a preference než třeba muž, kterému táhne na 60. Proto by měla být segmentace trhu na základě demografických faktorů samozřejmostí a naprostým základem.

Geografie

Zaměřte se na to, kam vaši spotřebitelé patří. Z jakého jsou města, kraje, státu, regionu nebo ke kterému národu se řadí? Neměli byste podcenit nejrůznější lokální zvyky, nářečí či tradice. Zvolte odpovídající komunikaci, která geografické faktory bude zohledňovat nebo je ještě lépe aktivně využije.

Zvolte správnou cílovou skupinu

Jak dobře znáte svou cílovou skupinu?

Chování

Záleží na tom, jak spotřebitelé vnímají vaše produkty a jaké s nimi mají zkušenosti. Tento způsob rozdělování trhu patří k složitějším, ale k těm nejpřesnějším. Obvykle se bere v potaz úroveň znalosti, stupeň používání, věrnost zákazníka, míra připravenosti ke koupi a další.

Psychologie

Ano, hraje ta mrška roli i zde. Osobnost spotřebitele může hrát velkou roli při nakupování. Také jeho životní styl a přesvědčení, názory. Každý muž ve věku 20 – 30 let žijící v Praze rozhodně nebude mít stejně zařízený byt. Všechny nebude zajímat sport a auta. To vše se může lišit na základě osobnosti každého z nich. Proto je vhodné i charakteristiku osobnosti a zájmy zohlednit.

Kdo je vaše cílová skupina byste měli mít na paměti stále. Když navrhujete novou strategii, když rozvíjíte tu stávající, když chcete uvést nový produkt na trh, vylepšit ten stávající nebo přidat třeba nový komunikační kanál. Cílových skupin můžete mít i několik napříč portfoliem, které nabízíte.

Také je dobré neusnout na vavřínech a i když máte pocit, že přece víte, co a komu prodáváte, zkuste jednou za čas znovu svou cílovou skupinu určit. A strategii novým poznatkům přizpůsobit.

Cílová skupina Marketing

Předchozí článek

Facebook Messenger: Chatboti útočí

Následující článek

Instagram se snapchatí. Užijte si Stories, které mizí po 24 hodinách!

admin

Sdílejte:

Video má zelenou

30.11.2016 0

Seznamte se, jmenuje se...

4.11.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

AMP: Když na rychlosti...

19.9.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2025. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us