• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » Social listening jako nezbytný nástroj současnosti

Social listening jako nezbytný nástroj současnosti

16.8.2016 admin Digital
Přečtete za 2 minuty

Online diskuze a sociální sítě nastavily úplně jiný typ komunikace. Všichni lidé – potenciální zákazníci mají možnost získávat i předávat informace až příliš snadno. Jako firma byste měli mít přehled o tom, jaké informace se o vás šíří, jak vás lidé vnímají a hodnotí. S tím pomůže social listening.

Jak to funguje?

Social listening je chytrý způsob, jak vědět o všem podstatném, co se o vás na internetu píše. Je to proces, ve kterém pomocí klíčových slov, frází, značek nebo symbolů sledujete veškerou online aktivitu, která se vás týká. Je to víc než jen sledovat @mentions na svých sociálních sítích.

Social listening umožňuje spojení s širokým publikem, které diskutuje v jakýchkoli souvislostech o vaší značce, jménu nebo produktu. Díky této komunikaci získáváte potřebné informace o chování zákazníků, jejich připomínky, potřeby, stížnosti i užitečnou zpětnou vazbu. To všechno vám může pomoci v neustálém růstu.

Jak se social listening liší od social monitoringu?

Monitoring je proces, který sbírá vše. Každou zmínku a akci. Listening využívá analýzu a reflexi, s nimiž lze sledovat chování publika a předvídat, kdy a kde se další konverzace na „vaše téma“ uskuteční.

Generální ředitel společnosti zapojené do sítě Insights, Dan Neely, popsal tento rozdíl takto: “Monitoring sees trees; listening sees the forest.”

Proč by mohl být SL zajímavý i pro vaši firmu?

Lidé v online prostředí shromažďují informace, které mají vysokou hodnotu. A vy o tom všem můžete mít přehled. Nejde jen o odpovídání na dotazy fanoušků na Facebooku nebo Twitteru.

Software během social listeningu transportuje určitá slova nebo fráze z nestrukturovaných dat do numerických hodnot, které jsou spojeny se strukturovanými daty v databázi a následně vyhodnocovány. Tak nepřijdete o mnoho užitečných @mentions, které byste pouhým monitoringem nezískali.

Jak to vypadá v praxi?

Social listeningu se věnuje hned několik programů. Například Newton, SentiOne nebo třeba Socialbakers Listening. V praxi to funguje tak, že se monitoruje dění na sociálních sítích a online fórech. Všechny zmínky, kde se objeví požadovaná značka nebo jméno se roztřídí.

Ukázka reálného prostředí nástroje SentiOne

Ukázka reálného prostředí nástroje SentiOne

V první řadě podle toho, zda jsou pozitivní, neutrální nebo negativní. Dále podle obsahu – podle vlastních kritérií. Například zda jde o komentáře s osobními názory, nebo dostupnost zboží, hodnocení konkrétního produktu atd. Výsledky snadno vyhodnotíte a přehledně uvidíte, co se za zkoumané období odehrálo.

Je jasné, že v dnešní rychlé době mnohdy není prostor na to, aby firma sama monitorovala všechny zmínky v online prostředí. Proto jsou dostupné agentury, které se mimo jiné věnují právě social listeningu. Pokud vás téma zaujalo nebo potřebujete právě s touto oblastí pomoct, neváhejte se obrátit na komunikační agenturu FleishmanHillard, která má také se službou social listeningu dlouholeté zkušenosti.

Digital Monitoring Social listening Sociální sítě

Předchozí článek

Co aktuálně baví celý svět? Měnit fotky z mobilu v umění

Následující článek

Rychle a poutavě – Instant Articles mění způsob tvorby obsahu na Facebooku

admin

Sdílejte:

Co aktuálně baví celý...

9.8.2016 0

Starší sociální síť, která...

5.8.2016 0

Máte Snapchat?

30.3.2016 0

Seznamte se, jmenuje se...

4.11.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us