• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » Online návod na Twitter reklamu

Online návod na Twitter reklamu

20.4.2016 admin Digital
Přečtete za 3 minuty

Twitter může být ideálním médiem pro vaši digitální kampaň. Může vás ale pár drobnostmi překvapit. Podívejte se, jak se liší například od Facebooku a na co si dát pozor, abyste se nezasekli hned na začátku.

Pozor na lokalitu a jazyk

Na první překážku můžete narazit hned po zadání adresy https://ads.twitter.com. Twitter vyhodnotí váš účet jako neoprávněný k využití reklamního systému, zobrazí chybovou hlášku v angličtině „Account ineligible“ a odkaz na sekci nápovědy. Ta bohužel není úplně aktuální, především na seznamu podporovaných jazyků chybí čeština. Přesto v našich podmínkách v tuto chvíli platí, že účet musí mít v nastavení právě kombinaci češtiny a České republiky.

TwtIIa

Správná kombinace v nastavení účtu: https://twitter.com/settings/account

Na tento problém budou často narážet starší účty, které byly založené před překladem Twitteru do češtiny a mají jako jazyk nastavenou angličtinu. Twitter ani po změně a uložení nastavení občas neumožní reklamní kampaň spustit, pak nezbyde, než vyčkat, nebo kontaktovat podporu.

Typ kampaně

První volbou je nastavení cíle kampaně. Sada cílů je mixem nabídky Facebooku a LinkedIn. Najdete tu tradiční zvýšení zapojení u jednotlivých příspěvků, prokliky na stránky mimo Twitter, instalace aplikací, přehrání videa nebo sbírání followerů či e-mailů.

Na rozdíl od Facebooku má sbírání followerů stále ještě smysl, protože opakovaný zásah zatím není zpoplatněn. Rozšíření skupiny followerů se hodí například v situaci, kdy je potřeba připravit účet jako kanál krizové komunikace. Sbírání e-mailů vám zase umožní sbírat adresy potenciálních zákazníků bez nutnosti vlastního registračního rozhraní. Pokud sbíráte kontakty na vlastní stránce, je vhodnější zvolit cíl prokliků.

Po každém výběru cíle vám Twitter ještě ve třech kartách představí, jak bude kampaň vypadat.

Sbírání emailových kontaktů

Sbírání emailových kontaktů

Cílování

V oblasti cílování Twitter bohužel za svou konkurencí zaostává. Z hlediska lokality je v tuto chvíli možné zvolit pouze Českou republiku jako celek.

Na rozdíl od Facebooku se nedozvíte celkový počet uživatelů podle geografického nebo demografického cílování. Abyste zjistili, kolik uživatelů může vaše kampaň zasáhnout, je potřeba přidat jedno další kritérium. Twitter umožňuje cílovat například:

  • Podle klíčových slov,
  • podle toho, jaké jiné účty uživatelé sledují (můžete třeba cílit na followery své konkurence),
  • podle kategorií, což ve většině případů funguje lépe, než klíčová slova, protože kategorie je možné procházet,
  • na vlastní seznam uživatelů, což je podobná funkcionalita jako custom audiences u Facebooku, včetně možnost sbírat návštěvníky své stránky pomocí vloženého sledovacího kódu.

Na vybraných trzích Twitter umožňuje využít i chování uživatelů, oblíbené televizní stanice a pořady, nebo televizní žánry.

Vybrané uživatele je také možné z cílové skupiny vyloučit. U nás je dostupná pouze varianta vlastního seznamu. Můžete tak mířit pouze na zákazníky, kteří u vás ještě nenakoupili.

Pokud zadáte jednu z výše zmíněných podmínek, zobrazí se odhadovaná velikost publika.

TwtIIc

Rozpočet

Na rozdíl od Facebook je nutné uvést denní rozpočet. Celkový rozpočet kampaně není povinný. Cenovou nabídku můžete nechat na Twitteru , určit si maximální cenu, kterou jste ochotní zaplatit, nebo zvolit cílovou cenu, kterou se bude Twitter snažit dodržet. Obvyklé ceny u proklikové kampaně se v našem prostředí pohybují zhruba mezi dvěma až devíti eury za klik. Twitter je zpravidla dražší, než Facebook, ale levnější, než LinkedIn.

Je možné také zvolit lineární, nebo zrychlený průběh kampaně. Což je ideální pokud chcete oslovit uživatele v konkrétní okamžik, například v době konání akce.

Kreativa

Opět budete upozorněni na to, že jazyk reklamy musí být jedním z podporovaných jazyků, v jejichž seznamu čeština zatím chybí. Přesto je v naší zemi podmínkou spuštění kampaně.

Vlastní vzhled reklamy se mírně liší podle zvoleného cíle. Twitter poskytuje poměrně dobrý návod pro všechny typy cílů. Můžete, podobně jako u jiných sítí, zvolit existující tweet, nebo vytvořit reklamní tweet zcela nový. Může obsahovat obrázek, ale nemusí.

Vyhodnocení

Twitter poskytuje rychlé a poměrně přehledné výsledky v reálném čase. Jediné co by vás mohlo zmást je, název. V menu účtu najdete přehledy pod položkou „Analytici“, což je patrně chybný překlad původního Analitics.

Jako u každé digitální kampaně prakticky nic neriskujete, kampaň je možné kdykoli zastavit nebo změnit. Fungování reklamního systému a praktické výsledky si můžete vyzkoušet i s malým rozpočtem.

Máte s Twitterem zkušenosti? Rozjeli jste úspěšnou kampaň? Pochlubte se a podělte se o své postřehy.

Digital Sociální sítě Twitter

Předchozí článek

To se mi líbí vs. Sdílet

Následující článek

Zachrání vám reputaci placení diskutéři?

admin

Sdílejte:

Social listening jako nezbytný...

16.8.2016 0

Opojná moc sociálních médíi

30.3.2016 0

AMP: Když na rychlosti...

19.9.2016 0

Máte Snapchat?

30.3.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2022. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us