• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Digital » To se mi líbí vs. Sdílet

To se mi líbí vs. Sdílet

18.4.2016 admin Digital
Přečtete za 2 minuty

Spouštíte vlastní blog, mikrostránku nebo třeba nový firemní web? Možná jste narazili na možnost přidání tlačítek sociálních sítí. Které z nich vyberete a proč?

Téměř žádný web se v dnešní době bez těchto tlačítek neobejde. Bývají umístěna v úvodu nebo na konci článků, někde dokonce na obou místech. Jejich přidání je poměrně snadné. Stačí do šablony vložit kód. Malé ikonky čtenářům umožňují dát na jeden klik jasně najevo, který obsah je zaujal.

Čím více interakcí nasbíráte, tím lépe, váš obsah se totiž přes sociální sítě šíří dál. Je ale rozdíl, jakým způsobem. Není totiž pouze jedna varianta a je dobré zdánlivou drobnost, jako tlačítka sociálních sítí, nepodcenit.

Jaké jsou možnosti?

Existuje nepřeberné množství stránek, které se liší zaměřením, designem, způsobem zpracování… A stejně tak se liší využití tlačítek sociálních sítí. Nejčastěji ale pravděpodobně vídáte tato:

  • Facebook To se mi líbí
  • Facebook Sdílet
  • Tweetnout
  • Sdílet na Google+
  • Připonout Pin

Malý konflikt nastává u Facebooku. Na své stránky si totiž můžete vložit tlačítko To se mi líbí, ale také Sdílet. Které je „lepší“?

To se mi líbí

Vyzkoušeli jsme za vás scénář, který se odehraje v případě, že někdo využije tlačítko Facebook To se mi líbí. Na obrázku je jasně vidět, jak vypadá tlačítko před kliknutím i po kliknutí. Na sociální sítí se pak vaše aktivita, tedy kliknutí, zobrazí v záznamech o aktivitách a to pouze jako kratičká, velmi stručná zmínka v záplavě popisu vašich dalších aktivit.

Like_text

Sdílet

A jak v praxi vypadá použití tlačítka Facebook Sdílet? Výchozí situace je velmi podobná, když ale na tlačítko sdílet kliknete, v novém okně prohlížeče se vám zobrazí náhled článku. Můžete ho sdílet ihned, případně k němu dodat svůj komentář a následně zveřejnit.

Na sociální síti se tato aktivita projeví výrazněji, než v případě To se mi líbí. Link se zobrazí v kanálu vybraných příspěvků, kde ho mají možnost vidět vaši přátelé. Kdokoli z nich pak může na link reagovat. Komentovat ho, přidat To se mi líbí nebo znovu Sdílet. Tímto způsobem se váš obsah může šířit na dané sociální síti dál a dál.

Share_text

 

Sečteno, podtrženo!

Pomocí obou Facebook tlačítek mohou čtenáři pozitivně reagovat na váš obsah. Pro viditelnost a podporu vaší značky a návštěvnosti stránek je efektivnější tlačítko Facebook Sdílet.

  • Použití je na sociální sítí viditelnější
  • Vyžaduje více kroků než „To se mi líbí“, prohlubuje vztah/identifikaci se značkou
  • Motivuje k zapojení dalších lidí – komentování, sdílení
  • Motivuje ostatní k prozkoumání zdroje – kliknout a přečíst si více
  • Může mít pozitivní vliv na návštěvnost

Je vhodné si ujasnit, co po svých čtenářích chcete a především, co je pro vás „výhodné“. Není potřeba si stránku vytapetovat tlačítky, které vám nic nepřinesou. Zachovejte pouze ta, která jsou pro váš projekt klíčová.

Digital Facebook Sociální sítě

Předchozí článek

5 důvodů, proč je Twitter ideální pro racionální sdělení

Následující článek

Online návod na Twitter reklamu

admin

Sdílejte:

Video má zelenou

30.11.2016 0

Seznamte se, jmenuje se...

4.11.2016 0

Geofiltry na Snapchatu, kdy...

20.5.2016 0

Starší sociální síť, která...

5.8.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us