• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Media » Zachyťte tiskovku v dobrém světle

Zachyťte tiskovku v dobrém světle

13.12.2016 admin Media
Přečtete za 3 minuty

Zařídit fotografie nebo videa z tiskových konferencí se může zdát jako naprostá malichernost. I mistr tesař se ale někdy utne, proto přinášíme pár užitečných rad jak na audiovizuální záznam z akcí.

Internet je plný „profíků“

Na trhu se pohybuje celá řádka poloprofesionálních i profesionálních fotografů a kameramanů. Pokud zatím nemáte vybraného „toho svého“ nebo se musíte uchýlit k alternativám, určitě si nejdříve projděte portfolio daného člověka. Fotky i videa prozradí detaily a často z nich zjistíte, zda spolupráci zahájit, či nikoliv.

I laikovi je po zhlédnutí několika galerií jasný minimálně styl, jakým určitý profesionál pracuje a zda tento styl vyhovuje pořádané akci. Část fotografů například ráda tvoří černobílé fotky nebo zachycuje kompozice formou nakloněné roviny, takže předměty na fotografii jsou vlastně nakřivo. U tvůrců videa zase hodně prozradí jak střih, tak volba záběrů pro videa.

Ptejte se, ujišťujte se, komunikujte!

Ať už si vyberete profesionálního tvůrce s hvězdnými klienty, nebo třeba jen kamarádova bratrance, vždycky se s daným člověkem sejděte ideálně na místě konání akce. Naprostým minimem v případě nedostatku času by měl být telefonát, během kterého si ujasníte vaše požadavky a představy.

Takové setkání či telefonát jsou zároveň ideální dobou, kdy se vás profesionál může zeptat prakticky na cokoliv od nároků na čas a celkové provedení akce přes dynamiku záběrů a postprodukci až po takové detaily jako jsou světelné podmínky a rozměry prostor.

S nedostatkem světla na akci si jak fotografové, tak kameramani ještě dokáží celkem poradit díky přídavným bleskům nebo přenosnému osvětlení. Pokud ale chystáte světelnou show, ohňostroje a další kouzla se světlem a stínem, je lepší na to fotografa a kameramana připravit dopředu a v případě nutnosti je zahrnout co největším množstvím technických detailů. Umožníte jim tak vybavit se vhodnou technikou jako je stativ či speciální čočky se zvýšenou světelností a případně získáte i nějaké rady pro akci samotnou.

Focení svépomocí

U některých klientů se může stát, že na profesionálního fotografa nebo kameramana není v rozpočtu místo. Fotografie z menší nebo neformální akce se dají zvládnout i svépomocí. I tady je ale třeba myslet na pár věcí.

V ideálním případě se vybavte zrcadlovkou. Pokud si myslíte, že podobného úspěchu dosáhnete při focení kompaktním fotoaparátem nebo telefonem, velmi pravděpodobně dostanete dost rozmazané, nekvalitní nebo dokonce žádné snímky. Takže zajistěte techniku a v případě potřeby i přídavný blesk pro focení v tmavším prostoru.

Budete muset obětovat jednoho člověka, který na akci prakticky celou dobu nepustí fotoaparát z rukou. Tohoto fotografa vybavte v ideálním případě co nejobšírnějším školením o focení s daným přístrojem. Je rozhodně lepší, když je člověk s technikou sžitý a ví, jak se taková věc drží.

Nezapomeňte také na základní informace o focení – zlatý řez, kompozice, protisvětlo a jak si s ním poradit a podobně. Stisknout spoušť dokáže každý, vytvořit dobrý snímek už jen málokdo.

Nezapomínejte komunikovat. Vysvětlujte, ujišťujte se, plánujte

A co udělat video?

To je častá otázka klientů, kteří chtějí mít kromě fotografií ještě nějaký další materiál coby výstup z tiskové konference. Pro kameramany do značné míry platí stejná pravidla jako pro fotografy. Řekněte jim kde akce je, jak bude zhruba probíhat a zda bude mít nějaké záludnosti či důležité části, na které by se měli při tvoření záznamu zaměřit především.

Dopředu si také ujasněte, jaký výstup vlastně očekáváte – jak dlouhé video by mělo ve výsledku vzniknout? Na jaký kanál je využijete? Bude třeba zapojit i mikrofon na mluvené slovo, nebo bude celé video pouze sledem záběrů s podkladovou hudbou?

Ať už sáhnete po profesionálních službách, poloprofesionálních nadšencích nebo dobrovolníkovi z vlastních řad, nezapomeňte na jedno důležité pravidlo – to, že se kameraman nebo fotograf neptá, neznamená, že vašemu zadání rozumí. A rozhodně je lepší investovat klidně jen pár drahocenných minut před začátkem akce pro instruktáž a vysvětlení, než si pak říkat, že jste to měli udělat.

Komunikace Media Tisková konference

Předchozí článek

Listopadové změny v českých médiích

Následující článek

Prosincové změny v českých médiích

admin

Sdílejte:

Květnové změny v českých...

21.6.2017 0

Červnové změny v českých...

13.7.2016 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us