• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Advocacy » Panáček Michelin zachraňuje životy

Panáček Michelin zachraňuje životy

11.10.2016 admin Advocacy
Přečtete za 2 minuty

Mladí lidé v USA se ročně účastní více než 2 milionů dopravních nehod. Každá desátá je způsobena špatnou údržbou pneumatik. Na problém upozorňuje bezpečnostní kampaň Michelinu.

USA trápí vysoký počet nehod mladých lidí. Situaci se rozhodla řešit druhá největší firma na výrobu pneumatik na světě – francouzský Michelin. Dobrou péčí o pneumatiky lze totiž zabránit až 300 000 nehodám ročně.

Pod taktovkou agentury Ketchum společnost rozjela kampaň Beyond the Driving Test. Na kampani s Michelinem spolupracuje i Mezinárodní automobilová federace (FIA). Ta chce do roku 2025 zachránit na silnicích pět milionů životů.

Spanilá jízda

Cílem kampaně je do roku 2020 reformovat výuku v autoškolách ve všech 50 amerických státech. K dnešnímu datu se organizátorům podařilo na svou stranu získat již 20 z nich.

Součástí osnov by nově měly být i praktické a teoretické informace týkající se údržby pneumatik. Organizátoři chtějí změnit způsob, jakým jsou mladí řidiči připravováni na silniční provoz. Cílovou skupinou kampaně nejsou pouze oni, ale především politici a regulátoři. Ti, kteří mají největší vliv na implementaci reforem ve svých státech a volebních obvodech.

Víceúrovňová kampaň

Kampaň stojí na třech pilířích:

I. Klasický lobbing. Jak Michelin, tak FIA využívají svých kontaktů k lobbingu na regionální i celostátní úrovni. Poradci politikům primárně prezentují tvrdá data o nehodovosti. Nebojí se jim názorně předvést, jak se správně a bezpečně nafukuje pneumatika.

II. Úroveň teen-to-teen (mladí učí mladé). Známí Youtubeři šířili key messaging zábavnou a přístupnou formou. Jedním z nich byl i Brent Rivera. Ten je ve svém krátkém videu “First Date Gone Wrong” (Pokažené první rande) o pneumatikách “vyškolen” otcem své přítelkyně.

Během prvního měsíce mělo video 310 000 zhlédnutí. Hvězdy aplikace Vine, Jack and Jack pak přispěli videem “Michelin Safe Driving Campaign”, které zveřejnili na začátku „Národního týdne bezpečnosti mladých řidičů“.

Nová média však ne vždy nahradí fyzický kontakt. Michelin proto vysílá speciálně vyškolené ambasadory do středních škol, kde mají za úkol interaktivní formou zvyšovat gramotnost studentů v údržbě pneumatik.

III. Spolupráce s infleuncery z oblasti silniční bezpečnosti. Michelin i FIA se snaží budovat dobré vztahy s organizacemi, jakými jsou např. Americká asociace vzdělávání pro řidičskou a dopravní bezpečnost nebo Americká asociace správců motorových vozidel. Jejich zapojení poskytuje celé kampani ještě vyšší kredibilitu.

Digitální politici

Díky využívání YouTube, stejně jako kampaní na Facebooku a Twitteru, byl Michelin schopný zasáhnout originálním způsobem téměř půl milionu mladých napříč celými Spojenými státy. Pro kampaň byla navíc vytvořena samostatná mikrostránka, která poskytuje relevantní informace o bezpečnosti pneumatik a vývoji kampaně.

Díky tomu je Michelin schopný efektivně zasáhnout politiky, kteří stále častěji (uvádí se až 60 %) využívají sociální sítě jako zdroj informací o zajímavých tématech a trendech.

Více jak polovina členů Kongresu je aktivní na sociálních médiích. Při analýze „nálady“ voličů jsou zvyklí na ně spoléhat. Jedna třetina členů Kongresu přiznává, že svůj přístup ke konkrétním problémům mění na základě informací získaných online.

Průběh Beyond the Driving Test je tak dalším důkazem, že Public Affairs kampaně lze dnes v řadě případů jen stěží vytvářet bez perfektní digital advocacy.

Advocacy Digital Lobbing

Předchozí článek

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

admin

Sdílejte:

Lobbisti ze second-handu

2.6.2016 0

Mileniálové míří na pracovní...

24.8.2016 0

Proč se bojíme lobbovat?

4.4.2016 0

Jak se reformuje občanský...

19.8.2016 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2025. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us