• Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us
Offrecord
Domů » Media » Mimo záznam aneb bez peněz za novinářem nelez

Mimo záznam aneb bez peněz za novinářem nelez

24.5.2016 Radek Maršík Media
Přečtete za 1 minutu

„Virální videa neexistují a firmy, které nepromují svůj obsah, vyhazují peníze za jeho tvorbu z okna,“ prohlásil v půlce května na konferenci Engage 2016 Jan Řežáb, zakladatel Socialbakers.

Dále pokračoval: „Sociální sítě jsou už běžným médiem a za komunikaci na nich je potřeba platit.“ Pro odborníky na sociální média asi nic nového. Když se ale podívám na to, kolik obsahu pro Facebook a jiné sociální sítě firmy produkují bez toho, aby ho pak podpořily, nejspíš to tak samozřejmé nebude.

Nicméně, to o čem chci psát je paralela této myšlenky s PR komunikací, přesněji řečeno se spontánní publicitou v médiích. Firmy dnes jednoduše produkují víc obsahu, než jsou média ochotná i schopná organicky, tedy bezplatně, publikovat.

Pamatujete ještě, jak před pár lety byla průměrná úspěšnost tiskové zprávy 10 a více výstupů (u těch nejzajímavějších i desítky)? Dnes se publicita stejné tiskové zprávy počítá v jednotkách a často se blíží nule.

Určité typy zpráv dnes bezplatně do médií jednoduše nedostanete. Příkladem může být nová služba či produkt, který se však neodlišuje od ostatních na trhu. Stejně tak pozitivní zpráva o úspěchu firmy (ocenění, certifikace) nebo komunikace méně známých, inzertně neaktivních firem.

Samozřejmě, že stále existuje obsah, který se v tradičních médiích i na sociálních sítích šíří organicky stejně dobře, jako v minulosti. Mohou to být přešlapy a skandály celebrit, důležitá vyjádření politiků, případně zpráva NASA o přípravách letu na Mars. Obvykle zaujme i uvedení nové verze iPhonu, změna loga Instagramu nebo finanční výsledky velkých firem (čím horší, tím mediálně úspěšnější).

Jak z toho ven? Stejně jako v případě sociálních sítí. V první řadě vytvářejme výhradně obsah, který je pro cílovou skupinu zajímavý a užitečný. A za druhé si pro jeho distribuci zvolme vhodný kanál a nezapomeňme na vlastní média a placenou podporu obsahu.

Jednoduše řečeno i tradiční média jsou jen média a za komunikaci skrze ně je často potřeba zaplatit. Socialbakers tvrdí, že neexistují virální videa. Já k tomu přidávám, že, až na výjimky, neexistují ani spontánně šířené pozitivní zprávy v tradičních médiích. Když už tedy investujete čas a peníze do tvorby obsahu (třeba tiskové zprávy), mělo by být samozřejmostí i zvážení investice do jeho podpory.

Inzerce Media Mimo záznam Sociální sítě Tisková zpráva

Předchozí článek

Píárista pohádkář

Následující článek

Květnové změny v českých médiích

Radek Maršík

Stratég, krizový manažer, hudebník a vyznavač zdravého životního stylu s více než 18 lety zkušeností ze světa médií a komunikace.

Sdílejte:

Listopadové změny v českých...

9.12.2016 0

Píárista profesionál

22.6.2016 0

Proč značky prahnou po...

1.4.2016 0

Únorové změny v českých...

11.4.2017 0

Vložte komentář Zrušit odpověď

  • Aktuální
  • Populární
  • Komentáře

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Květnové změny v českých médiích

21.6.2017 0

Dubnové pohyby českých médií

18.5.2017 0

Březnové pohyby českých médií

19.4.2017 0

Únorové změny v českých médiích

11.4.2017 0

Červnové změny v českých médiích

10.7.2017 0

Jak se měří kreativita?

29.8.2016 0

I špatné zprávy je potřeba umět komunikovat

26.8.2016 0

Mileniálové míří na pracovní trh a mění tradiční zvyklosti na technologické inovace

24.8.2016 0

Internet slyší i jednotlivce

22.8.2016 0

Nechcete přijít o žádný nový příspěvek? Nechte si zasílat informace o novinkách přímo na váš e-mail.

Advocacy Ambasador Aplikace Bloger Content Cílová skupina Digital Facebook FleishmanHillard Influencer Inovace Instagram Inzerce Komunikace Kreativita Krizová komunikace Lobbing Love brand Mafra Management Marketing Media MF Dnes Mimo záznam Monitoring Novináři Obsah PR Průzkum Public relations SEO Seznam Zprávy Snapchat Social listening Sociální sítě Story telling Tisková konference Tisková zpráva Trendy Troll Twitter Vloger Časopis Česká Televize Český Rozhlas

RSS Novinky na Fleishman.cz

O webu

Offrecord je odborný web pro profesionály z oblasti komerční komunikace, který přináší analytický pohled na svět médií, digitální komunikace a advocacy.
Copyright (c) 2023. Všechna práva vyhrazena.
WordPress | ThemeWarrior
  • Media
  • Digital
  • Advocacy
  • Focus
  • About us