Offrecord

Tisková zpráva je mrtvá a několik dalších trendů v PR pro rok 2016

Změny a jejich směr v drtivé většině oborů určuje anglicky mluvící část světa a PR v tomto ohledu není výjimkou. Zde je několik silných trendů, které lze v public relations vypozorovat.

Právě sledování zahraničních novinek a sílících trendů může poskytnut řadě firem výhodu do budoucna. Můžeme totiž s téměř absolutní jistotou říci, že aktuální proudy například amerického PR se dříve nebo později promítnou i do české kotliny a ovlivní způsob práce v tomto oboru. A jaké proudy to jsou?

  1. Tisková zpráva je mrtvá

Alespoň ta klasická ano. Podle časopisu Forbes je práce na tradičních tiskových zprávách ve většině případů ztrátou času profesionálů, kteří by mohli svůj čas a úsilí věnovat na vytvoření kreativnějšího způsobu sdílení důležitých informací.

Sázkou do budoucna by se podle více zdrojů mohla stát snaha podpořit obyčejný text zajímavým vizuálním sdělením v mnoha podobách, aktivnější využití výhod sociálních sítí a budování nejrůznějších vztahů.

  1. Kolik lidí dokážeš ovlivnit?

Tak by ve zkratce mohla znít otázka, kterou řada PR profesionálů v duchu klade influencerům, tedy lidem, kteří mají vliv na jiné. V roce 2016 to už ale nejsou hlavně novináři, odborníci nebo silní hráči na trhu. Dnes patří mezi osoby s obrovským vlivem také blogeři, Youtubeři a lidé, kteří se denně pohybují na sociálních sítích.

Je však důležité nenechat se zaslepit kvantitou ale hledět spíše na kvalitu vlivu. Je vždy lepší budovat síť influencerů s menším množstvím skutečně zapálených fanoušků, než si „koupit“ desetitisíce následovníků s nulovým zapojením.

  1. Sociální sítě a mobilita

Boom sociálních sítí umožnil extrémně přímý a aktuální kontakt firmy se zákazníkem již před několika lety. S nástupem platforem jako je Snapchat, Periscope, či Instagram se však víc projevil vliv mobilních zařízení na sledování sociálních sítí a obsahu. Je velmi pravděpodobné, že cílová skupina, kterou chcete svou zprávou zasáhnout, má přístup k internetu téměř kdekoliv a kdykoliv. A tomu lze přizpůsobit komunikační strategii.

  1. Nárůst placené inzerce

Čím dál častěji je třeba podpořit firemní sdělení také určitým finančním obnosem. Podle situace v zahraničí lze očekávat, že objem placené podpory v následujících letech poroste také u nás.

Podle průzkumu amerického Content Marketing Institute používá více než 50 % B2B marketingových profesionálů reklamu na sociálních sítích a placené příspěvky pro šíření svého sdělení. V rámci zachování efektivity placené inzerce je ale třeba také hledat cesty a způsoby, jak zasáhnout nové zákazníky a širší skupiny lidí.