Offrecord

Prosincové změny v českých médiích

Portfolio televize Nova prošlo významným rebrandingem – sjednotilo názvy svých stanic pod hlavičkou Nova a změnilo loga.

Diváci televize Smíchov se tak budou od ledna dívat na Novu 2, fanoušci Fandy na Novu Action. Stanice Telka, vysílající často až bizarní reprízy pořadů z dob začátků vysílání naší nejúspěšnější komerční televize, se z pohledu na Do-Re-Mi budou moci nadále těšit na Nova Gold.

Mediální vydavatelství Economia se rozšířilo o další tváře. Do svých řad totiž zařadilo prakticky celou redakci online týdeníku Dotyk, který se vydavatelství Vltava Labe Media rozhodlo zrušit. V ekonomické redakci Economie tak budou především pro Hospodářské noviny a týdeník Ekonom nově psát Táňa Králová, Jiří Pšenička, Naďa Kubalíková a Jan Štětka. Jejich tým vede od 1. ledna Tomáš Pergler.

Byznysově orientovaný měsíčník MontyRich změnil svou tištěnou i online podobu. Chce tak oslovit mladší klientelu a do svého obsahu zařadí i nové rubriky – včetně praktických tipů a rad pro podnikání.

Škatulata v pohybu

Ředitel obchodního oddělení vydavatelství Burda Karel Polcar odchází, na jeho místo nastoupí Anamy Pónya (původně ředitelka oddělení Burda Creative).

Do Českého rozhlasu nastoupila na post vedoucí oddělení komunikace Eva Sroka (původně AMI Communications).

Vedení TV Barrandov opustil František Borovský, televize je tak přímo řízena Jaromírem Soukupem.

Michal Kašpárek se stal šéfredaktorem časopisu Finmag.

Překvápko měsíce

Po roce a jednom měsíci opustil český mediální trh tištěný dvoutýdenník Newsweek. Rozhodlo tak jeho vydavatelství Media Ray Publishing. K větší čtenosti titulu totiž nepomohla nedávná obměna šéfredaktora ani osobní dohled Petra Šímůnka na tvorbu obsahu.

I přes náklad 40 000 výtisků se Newsweeku podle Šimůnka průměrně prodávalo jen kolem 13 500. Česká podoba amerického magazínu, oceněná letos titulem Objev roku v anketě Časopis roku, tak opouští místní vody již podruhé. Poprvé tomu bylo již v roce 2012.