Offrecord

Proč značky prahnou po lásce zákazníků?

Milovat, na každý pád magické slovo. Lze ho ale vztáhnout na svazek zákazník – značka? Liší se nějak od „obyčejného“ mít rád? Průzkum potvrzuje, že láska spotřebitelů může brandu přinést spoustu benefitů, včetně těch finančních.

Lidé se mohou do značky zamilovat z nespočtu důvodů. Například:

Společnost FleishmanHillard připravila průzkum, do kterého se zapojilo více než 200 respondentů s cílem lépe pochopit „milované“ firmy a využít výhody této prazvláštní lásky.

  1. Jakou roli hrají níže zmíněné faktory?

Spotřebitelé si velmi váží značek, které jim rozumí a také těch, jejichž hodnoty se shodují s jejich vlastními. To jsou hlavní znaky značky, která posunuje vztah z mít rád k milovat. Pozoruhodné je, že spolupráci s celebritami oceňuje a zajímá z tohoto hlediska pouze 25 % z dotázaných.

Jakou roli hrají následující faktory v posunu vnímání od „mít rád“ k „milovat“?

  1. Co jste schopní obětovat?

Více než polovina respondentů, je ochotná za svou milou značku zaplatit více. A stejně tak jsou ochotní svůj nákup odložit do doby, než bude výrobek od jejich milované značky k dispozici. Což je relevantní poznatek například pro výrobce mobilů, jejichž konkurenční výrobky jsou k dispozici prakticky v průběhu celého roku.

Které z následujících tvrzení vystihuje to, co jste pro značku nebo produkt, který milujete, ochotní vykonat?

  1. Souhlasíte s následujícím tvrzením?

Téměř 9 z 10 dotázaných spotřebitelů by doporučilo nejlepšímu kamarádovi spíše značku, kterou milují, než jen oblíbenou značku, kterou mají pouze rádi.  A není lepší kamarád do deště než 77 % věrných spotřebitelů, kteří budou svou značku bránit i v době krize, že?

Ztotožníte se s některým z následujících tvrzení?

  1. Jste ochotní si připlatit?

Více než polovina dotázaných, přesně 56 %, by zaplatilo MINIMÁLNĚ o 25 % více za značku, kterou milují.

Kolik jste ochotní si připlatit, když jde o vaši milovanou značku?