Offrecord

Píárista pohádkář

Jak využít story telling při tvorbě obsahu a dennodenní práci v PR agentuře? Ztotožníte se s následujícími 10 radami?

Dobrý příběh vás chytí za srdce. Máte husí kůži, mrazí vás, nebo naopak neudržíte koutky a smějete se. Vtáhne vás do jiného světa a nechá prožít neopakovatelný zážitek. A samozřejmě, dobrý příběh prodává.

Toho se v PR oboru často využívá. Ne vždy se ale podaří vytvořit poutavý příběh, který by přivedl klíčové sdělení klienta k životu.

  1. V jednoduchosti je krása

Nad prázdnou stránkou dokumentu rovnou zapomeňte na komplikovaná, krkolomná souvětí. Telenovely už nejsou v módě. Neunavujte čtenáře nekonečnými zápletkami.

  1. Srozumitelně

Ujistěte se, že vašim výrazům porozumí opravdu každý. Čeština je překrásný jazyk a není nutné používat jen omezenou slovní zásobu a primitivní výrazy. Texty ale zbytečně nekomplikujte. Snažte se propojit čistotu s hloubkou textu.

  1. Čím jste jiní?

Mezi konkurencí a přívalem informací vaši cílovou skupinu bude zajímat, čím vynikáte? Nezapomeňte zdůraznit všechny přednosti.

  1. Proč by je to mělo zajímat?

Jakkoli krásný text a příběh máte, zdůrazněte, proč ho vlastně sdělujete. Ujistěte se, že si po přečtení nebo zhlédnutí vašeho obsahu čtenář jen tak neřekne: „Super, hezký, a co já s tím?“

  1. Nevyzraďte hned všechno

Lidé milují překvapení a tajnůstkaření. I váš příběh může mít 13. komnatu. Něco, co čtenáře motivuje dočíst až dokonce. Úplně všechno nemusíte prozradit v prvních větách.

  1. Obrázek vydá za tisíc slov

Fotoseriál, video, infografika, komiks, cokoli vás napadne a co udělá obsah poutavější. Zkontrolujte jen, aby vizuály a text byly ve vzájemné harmonii a souladu. Když zvolíte poutavý obrázek, který ale minimálně souvisí s textem, zbytečně tím shazujete svou zprávu.

  1. Nejste středem vesmíru

Stejně jako v reálném vztahu, nejde mluvit jen o sobě. Co jste dokázali, jak jste báječní, co plánujete. Snažte se svůj příběh co nejvíce přiblížit i svému publiku. Dát jim pocit, že jsou nebo že mohou být součástí toho, co prezentujete.

  1. Naučte se naslouchat a přizpůsobit se

Měli jste komunikační plán pečlivě připravený, ale změnily se okolnosti? Reagujte na aktuální události a podněty z okolí.

  1. Mohou příběh převyprávět?

Myšlenka, kterou pošlete do světa, by měla být poutavá a snadno předatelná. Není nic lepšího, než když se váš příběh mezi lidmi začne šířit dál.

  1. Nechte je mluvit

Ne všechno musíte vymýšlet sami. Život sám píše příběhy. Mějte oči i uši otevřené a naslouchejte zákazníkům, čtenářům, posluchačům… Často vám to, co chtějí slyšet, řeknou vlastně sami.