Offrecord

Listopadové změny v českých médiích

Kromě spuštění zpravodajského portálu Info.cz, o kterém už jsme psali, se Czech News Center vrhlo do segmentu časopisů pro děti.

Výsledkem je měsíční speciál Nedělního Blesku Nedělníček, který poprvé vyšel 4. prosince. Jeho šéfredaktorem je Zdeněk Ležák, který zastává stejný post v titulu ABC. Má obsahovat původní komiks, vystřihovánky na kartonovém papíře, kvízy a množství článků. Zkrátka – staré dobré ABC v novém (a naštěstí méně puberťáckém) kabátě.

Od 11. listopadu je v prodeji magazín Týden Historie, vydávaný domem Empresa Media. Titul se věnuje příběhům z české i zahraniční historie pod vedením Miloše Kozumplíka (šéfredaktora časopisu Interview). Ze záhrobí se navíc vrací i herní magazín Excalibur, byť jen ve formě stejnojmenného webu. Ten je spravován Mladou frontou a příspěvky publikují sami hráči.

Trestem pro všechny zúčastněné bylo udělení licence společnosti Šlágr TV na provoz digitálního rádia. Pokud tedy nevíte co s penězi a zatoužíte po obohacení své sbírky o CD (či kazetu) se zcela neznámými interprety, můžete tak nově volat i do redakce nového Šlágr Rádia, kde vám po několika minutách čekání na hovor velmi rádi vyjdou vstříc.

Škatulata v pohybu

Novým šéfredaktorem centrální redakce Deníku je Tomáš Skřivánek (přichází z CNC).

Na pozici obsahového ředitele Seznamu nastoupil Igor Kalaš, který tak bude dohlížet na chod Seznam Zpráv.

Programovým vedoucím stanice Radiožurnál se stane Petr Šabata.

Radio Country bude řídit Jaroslav Daňhel.

Publisherkou v Bauer Media je od 1. listopadu Petra Švecová (původně z konkurenční Burdy).

Překvápko měsíce

Dominance iDnesu.cz v rámci uživatelské ankety Křišťálová lupa skončila. Jubilejní desátou Lupu se jim totiž i přes masivní kampaň na svých stránkách (prakticky u každého článku) nepodařilo obhájit a cena za zpravodajství směřovala k onlinovému projektu DVTV.

„Vítězi přejeme, aby cenu stejně jako iDNES.cz ještě alespoň devětkrát obhájil,“ gratulovala z celého srdce šéfredaktorka portálu Naděžda Petrová a my již s napětím čekáme, s kolika měsíčním náskokem se v roce 2017 iDnes opět ponoří do grafiky, s níž bude žadonit o hlasy čtenářů v ceně, která vlastně zajímá jen její výherce, novináře a marketéry.